Handelsbetingelser

Tak for din bestilling hos Det Danske Madhus A/S, vi er glade for at have dig som kunde og for at være dit foretrukne valg.

 

På denne side finder du vores generelle handels- samt privatlivsbetingelser, som har relevans for din bestilling hos Det Danske Madhus A/S.

 

Bestilling

Ved madbestilling på vores website gennemgår du 3 trin, som du skal igennem for at gennemføre bestillingen af dine kommende måltider.

 

1. Indtast dit postnummer

For at finde tilgængelige leveringsdage til dig, skal du indtaste dit postnummer på den pågældende leveringsadresse, som du vil have måltidet leveret til.

 

2. Sammensæt din menu

Du kan frit vælge mellem komplette måltider, forretter og desserter til 1 person, samt kød og sovs pakket i portioner, der passer til 2-4 personer. Du kan også bestille enkeltkomponenter som pandestegte frikadeller, kartoffelmos eller høns i asparges.

 

Vi har gjort det nemt for dig at tage stilling til dine kommende bestillinger, hver lørdag vil du modtage en e-mail med forslag til næste uges menu. Forslaget er baseret på din bestilling fra forrige uge. I mailen finder du også et direkte link til hjemmesiden, så du kan ændre i menuen.

 

3. Bestil maden og afvent levering af maden til din hoveddør

Din bestilling kan først afsluttes, når du har oprettet dig som bruger. Her vil du blive bedt om at oplyse navn, adresse, bestallingsoplysninger og leveringsfrekvens. Det er også her du vil blive informeret om, hvilken dato vi leverer i dit område. Du skal forvente at maden vil blive leveret til din adresse cirka en uge efter, at du har lagt din bestilling.

 

Du bedes venligst bemærke, at du som minimum skal bestille for et beløb på 200 kr. Vi leverer endvidere ikke på nuværende tidspunkt ikke til ikke-brofaste øer.

 

Leveringsordning

Du kan vælge en engangslevering eller en fast leveringsordning. Vores faste leveringsordning fungerer som en abonnementsordning, hvor du kan vælge, om du vil have mad leveret hver uge, hver 2. uge, eller hver 3. uge. Leveringerne fortsætter indtil du selv opsiger abonnementet.


Vores chauffører leverer din mad på den angivne hverdag mellem kl. 08.00 – 18.00. Vi leverer maden ved døren. Er du ikke hjemme, kan du i forbindelse med bestillingen notere, hvor maden skal placeres, når vi kommer med den.


Bor du i en opgang eller et hus med aflåst port/dør der kræver nøgle, skal vi have en nøgle for at kunne komme ind og aflevere maden. Det kræver, at du er hjemme ved første levering til at aflevere nøglen til chaufføren og underskrive en nøglekvittering. Har du ikke mulighed for at være hjemme, bedes du kontakte kundeservice for at aftale nærmere. Bor du i en opgang eller et hus med aflåst port, hvor der kræves en kode for at kunne komme ind, kan du oplyse denne i forbindelse med
bestilling af maden. Såfremt du ikke har afleveret en nøgle eller oplyst dørkode og det ikke er muligt for chaufføren at komme ind og aflevere maden, vil han/hun forsøge at kontakte dig. Lykkes det ikke at komme i kontakt med dig, og finde en løsning, er vi nødsaget til at tage maden med retur, og maden bliver herefter kasseret, da vi ikke længere kan stå inde for kvaliteten. Du vil blive opkrævet det fulde beløb.


Når du opretter dig som kunde, betaler du et opstartsgebyr for emballage. Gebyret er et engangsbeløb, som dækker over den emballage, vi anvender i forbindelse med leveringen, i form af papkasse og/eller termokasser. Vi ønsker at minimere anvendelsen af emballage. Det gør vi blandt andet ved at genbruge din termokasse fra levering til levering. Du stiller blot din termokasse frem den dag, du skal have maden leveret, og chaufføren vil så levere maden heri, hvis du ikke er hjemme. Stiller du ikke en termokasse frem, vil maden blive leveret i en ny termokasse og dette kommer til at koste dig et yderligere geby. Er din termokasse gået i stykker, tager vi den med tilbage og bytter den ud. Termokassen vil sammen med isen sikre, at maden holder den krævede temperatur i minimum 10 timer.


Du bedes venligst bemærke, at der tages forbehold for udsolgte varer, som forårsager udskudt leveringstid hos Det Danske Madhus A/S grossister og leverandør.

 

Afbestilling, pause eller ændring af leveringsordning

Du kan foretage ændringer til din madleveringsordning. Dette kan du gøre ved at kontakte os på vores telefonnummer, e-mail eller på ved at gå ind på ”min konto”.


Der følger en deadline for afbestilling og pause i madudleveringsordningen. Denne deadline vil fremgå af den mail, du modtager hver lørdag, som indeholder forslag til næste uges menu.

Såfremt du er i tvivl om den pågældende deadline, så kan du på gå ind på ”min konto” eller kontakte os på telefonnummeret til vores kundeservice +45 70702646 eller via vores e-mail kundeservice@ddm.dk.

 

Bemærk venligst, at hvis du har valgt engangslevering, er det ikke muligt at bestille mad til ugen efter, før du har fået leveret din madbestilling. Ønsker du at bestille flere uger frem, skal du vælge vores faste leveringsordning og i stedet fravælge de uger, du ikke ønsker mad leveret. På den måde sparer du også leveringsgebyret til de efterfølgende leveringer.

 

Opsigelse

Madleveringsordningen fortsætter, indtil vi modtager din opsigelse. Du opsiger dit abonnement ved at gå ind under ”Min Konto” og klikke på ”afmeld levering”. Du vil efterfølgende modtage en bekræftelse på din opsigelse pr. mail.

 

Betaling

Hos Det Danske Madhus A/S, kan du foretage betaling med følgende betalingskort Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Mastercard debit.


Vi trækker pengene for den bestilte mad på leveringsdagen. Du vil modtage en e-mail med en oversigt over, hvilken mad du får leveret og hvilket beløb, der trækkes fra dit betalingskort.
Det Danske Madhus A/S har en betalingsaftale med PensoPay, der er godkendt af NETS og opfylder alle gældende krav om sikkerhed. Alle priser på bestillingssiden er inklusiv moms, afgifter, told mv. Du kan til enhver tid ændre dine betalingskortsoplysninger under ”Min Konto”.
Du bedes venligst bemærke, at hvis du allerede er kunde hos os, og du er oprettet til betalingsservice, skal du selv afmelde det hos PBS.


Hvis det ikke er muligt at trække den pågældende betaling på dit betalingskort, kontakter vi dig hurtigst muligt. Vi vil forsøge at trække pengene hver dag indtil din næste levering. Har vi fortsat ikke modtaget din betaling, vil du blive afmeldt, din abonnementsordning ophører og dit kort vil blive fjernet.

 

Leveringsgebyr

Leveringen er gratis, men vi opkræver et opstartsgebyr for emballage i forbindelse med første levering på 45 kr. Gebyret er et engangsbeløb, som dækker over den emballage, vi anvender i forbindelse med leveringen, i form af papkasse og/eller termokasser.

 

Fortrydelsesret

Du bedes venligst bemærke, at der ikke er fortrydelsesret ved aftaler om levering af fødevare, dette følger af Forbrugeraftaleloven § 18. stk. 2 nr. 4.

 

Reklamation

Du har altid lov at klage over fejl og mangler. Det gør du ved at kontakte kundeservice på tlf. 70 70 26 46 eller via kundeservice@ddm.dk. Det gælder kun, hvis det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. For fødevarer begrænses reklamationsretten til varens naturlige holdbarhedsperiode. Reklamation skal ske inden for rimelig tid.