Pressemeddelelser
Landets største madleverandør lancerer ny webportal til visiterede borgere i hele Danmark

24. maj 2022 - 02:00

Landets største madleverandør lancerer ny webportal til visiterede borgere i hele Danmark

 

Det kan snart være slut med fysiske afkrydsningsark og indlevering af bestillingssedler for de ældre, der i dag modtager hjemmelavet mad fra Det Danske Madhus i dagligdagen. Det Danske Madhus lancerer nemlig nu deres webbestillingssystem, som i de kommende måneder vil blive udrullet i kommuner landet over. I dag er det nemlig kun muligt for de ældre, der er visiteret af kommunen til at modtage mad i hjemmet, at bestille mad via fysiske afkrydsningssedler eller telefonopkald.

 

Men det skal være nemt og overskueligt at bestille sine måltider, og derfor er kommerciel direktør hos Det Danske Madhus, Martin Pinstrup, rigtig glad for det nye system:

 

”Der har været en efterspørgsel fra både de ældre og specielt deres pårørende og kommunerne om at kunne bestille maden online. Derfor er vi rigtigt glade for, at vi nu begynder at udrulle systemet i hele landet. Vi er dog klar over, at nogle ældre fortsat vil foretrække at bestille deres mad via bestillingssedler, så det kan man fortsat gøre ved siden af systemet.”  

 

Nemmere for pårørende at hjælpe

 

Det nye system betyder også, at det bliver langt nemmere for de pårørende at hjælpe deres ældre familiemedlemmer med at bestille mad. Desuden er der taget billeder af samtlige retter, som Det Danske Madhus tilbereder. Derfor er håbet, at billederne kan være med til at vække appetitten hos de ældre:

 

”Vi ser desværre ofte, at appetitten kan svigte en, når man bliver ældre. Derfor gør vi meget ud af, at vores måltider er genkendelige og smagfulde, ligesom vi håber, at billederne kan være med til at inspirere de ældre til at spise varieret,” fortæller Martin Pinstrup.

 

Den første kunde i det nye system fik adgang midt i maj, og indtil videre er systemet åbnet op i Morsø og følger snarest i Frederikshavn, Furesø og Rebild. Planen er, at systemet bliver udrullet løbende i en kommune ad gangen.

 

”Vi sørger naturligvis for, at både kommuner, pårørende og ældre løbende bliver involveret i, hvornår de kan komme på det nye system. Og så fortsætter vi naturligvis med de fysiske bestillingssedler ved siden af, sådan at hvis der er borgere, der ikke ønsker eller kan anvende det nye system, så kan de også fortsat få mad,” understreger Martin Pinstrup. ”Det vigtigste er at sikre, at vores visiterede borgere får den korrekte ernæring, og at dette er så let som muligt for dem,” afslutter han.

 

Hvad er Det Danske Madhus?

  • Vi er Danmarks største leverandør af mad til ældre.
  • Vi serverer hver uge 115.000 måltider til dem der ønsker en hjælpende hånd med maden. Heraf over 1800 måltider ugentligt i Roskilde til 345 borgere.
  • I Det Danske Madhus tilbereder vi mad, der tager afsæt i dansk madkultur, og vi tilbereder det fra bunden.
    Vores ernæringseksperter sikrer, at maden indeholder den næring, den enkelte har brug for.
  • Vores vognmænd kører faste ruter og har altid tid til at hilse på. Samtidig kan de tilkalde hjælp, hvis der er brug for det.  
  • I Det Danske Madhus mener vi, at vi gennem madglæde, sundhed og nærhed er med til at skabe bedre livskvalitet hos ældre. Det er en samfundsopgave, som vi løser med stolthed.
  • Den strøm, som Det Danske Madhus køber, matches 100 procent med oprindelsescertifikater fra Danske vindmøller. På den måde køber Det Danske Madhus strøm uden CO2-udledning og investerer samtidig i udviklingen af, og omlægningen til, vedvarende energi.

 

Udgivet af

Christian Kragerup


Head of Marketing Telefon: +45 20 64 08 99 E-mail: chk@ddm.dk

Læst i alt:

47 gange

Læses i øjeblikket af:

1